All Categories
Featured
Table of Contents
Waardoor werd dat veroorzaakt? Banning: "Dat had onder meer te maken met de sterk gestegen rente, wat natuurlijk ook de financiering en het rendement van overnames anders maakt. De onzekerheid over de economie speelde bovendien een rol. Bij de vaststelling van de overnamesom wil je natuurlijk wel weten hoe de economie zich zal ontwikkelen - voyage organisé marché de noël strasbourg avec transport." Inmiddels loopt het weer storm in overnameland
En dat zal voorlopig zeker zo blijven." Volgens Banning loopt het inmiddels weer storm in overnameland. "In de tweede helft van vorig jaar en in 2024 is het aantal overnames weer enorm aan het toenemen. En dat zal voorlopig zeker zo blijven." Ook Stephan de Groot, overnameadviseur gespecialiseerd in transport & logistiek bij Alfa Consultants, ziet dat het aantal overnames in de sector afgelopen jaren flink is gestegen.
Ook willen de ouders hun kinderen vaak niet belasten met de overname van het familiebedrijf, en alles wat daarbij komt kijken. Of er is überhaupt geen opvolging binnen de familie. Het verkopen van je bedrijf is – zodra je wat meer op leeftijd raakt – dan een interessante optie (sac de transport pour chien action)."Ook volgens Banning is dit een belangrijke oorzaak voor de vele overnames
Soms wel vierde of zelfs vijfde generatie. Binnen die families wordt op gegeven moment gekeken naar de opvolgingsmogelijkheden. Soms is er geen nieuwe generatie. Of wil de zoon of dochter het bedrijf niet overnemen. Ze hebben vaak gezien dat het flink hard werken kan zijn. Bovendien worden er tegenwoordig andere skills en vaardigheden verwacht dan 10 of 15 jaar geleden.
Bij het verduurzamen van je wagenpark horen flinke investeringen (stef transport). Het gaat niet alleen om het aanschaffen van een e-truck, maar om de omslag in de operatie van diesel naar zero-emissie. Of dat nou batterij-elektrisch of waterstof is, benadrukt Banning. Volgens De Groot houdt een succesvolle energietransitie ook in dat je minder CO2 uit gaat stoten door slimmer te vervoeren, omdat je samen met je opdrachtgevers op een andere manier met je planning en met je routes omgaat
Hoe kun je met minder kilometers hetzelfde vervoeren? En hoe kun je routes aanpassen? Kun je efficiënter rijden? Ook dat is een thema dat veel bedrijven voor grote uitdagingen én flinke investeringen stelt. Stephan de Groot is overnameadviseur gespecialiseerd in transport & logistiek bij Alfa Consultants. Laden en lossen van containers. Hij ziet dat het aantal overnames in de sector afgelopen jaren flink is gestegen
Een belangrijk woord dat veel genoemd wordt, is continuïteit. Banning: "Dat hoor je heel vaak, zowel bij de verkopende als de overnemende partij. elv transport. "Het gaat uiteindelijk om de continuïteit van het bedrijf. Een goede toekomst voor de mensen die er vaak al lang werken. Die hebben immers een groot aandeel gehad in het neerzetten van het bedrijf en in de groei en het succes
"Wat je ook veel ziet is dat logistieke bedrijven waar onduidelijkheid is over opvolging en over de toekomst, nog wel eens achterover gaan leunen. Dat ze niet kunnen of durven investeren. Een nieuwe eigenaar kan ook een impuls geven aan een bedrijf. Nieuwe energie, nieuwe investeringen en vooral, een nieuwe strategie om de toekomst tegemoet te treden." Onder de huidige omstandigheden zijn er altijd partijen die kansen zien.
"In dit soort tijden van verandering zijn er heel wat ondernemers die eieren voor hun geld kiezen. Die de samenwerking met andere bedrijven opzoeken - vip transport. En misschien leidt dat direct of op termijn ook wel tot de verkoop van het bedrijf."Afgelopen periode heeft De Groot heel wat logistieke bedrijven geholpen in een verkoop- of aankooptraject
Hoe staat het bedrijf ervoor? Wat zijn de belangrijkste argumenten om overgenomen worden? En vooral, wat verwacht je? De waardebepaling is een belangrijk startpunt." Bedrijven zijn nog wel eens teleurgesteld als ze horen met welke prijs ze rekening moeten houden. "Er wordt over het algemeen niet veel goodwill betaald. Het is soms hard zoeken naar een geschikte koper.
Tegelijk hebben de eigenaren vaak jarenlang keihard gewerkt. Ze hebben al hun tijd en energie in hun bedrijf gestopt. En het resultaat is dan nog wel eens een tegenvaller." Toch zijn er ook volop voorbeelden van geslaagde overnametrajecten, vertelt De Groot. "Afgelopen tijd hebben we onder meer Wouters Transport uit het Noord-Brabantse Rijen, gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerd transport, begeleid bij de verkoop.
Vermeer Transport. Het is een mooi bedrijf met mooie rendementen en een specifiek type klanten. berlin transport. Uiteindelijk is er door de overname een hele goede synergie ontstaan. En beide partijen waren heel tevreden over het resultaat." Het is volgens Banning op dit moment sowieso van groot belang om als bedrijf in de logistieke wereld een heel sterke visie te hebben op de toekomst
Sterker nog, eigenlijk moet je daar al mee bezig zijn. Je zult financiële ruimte moeten hebben om al die investeringen in zero-emissievervoer te kunnen doen. Ook lange termijn afspraken met opdrachtgevers helpen met de business case. Het verduurzamen van panden en het opzetten van je laadinfra – wel of niet op eigen terrein – brengt immers flinke kosten met zich mee.
Welke rol zie je weggelegd voor je bedrijf? En wellicht kom je erachter dat het slim is om samen te werken met een andere partij. Bijvoorbeeld voor de activiteiten rondom de last mile (Transport Zwitserland). Waar wil je dat je bedrijf in 2027 staat? Die vraag moet je voor jezelf kunnen beantwoorden." Ook De Groot benadrukt dat het vooral van belang is dat je weet wat je met je eigen bedrijf wilt zónder dat je al met andere partijen gaat praten
Laat je adviseren en bijstaan door bedrijven die weten hoe de overnamemarkt werkt. Doe je huiswerk vooraf goed. Iedereen kent elkaar, vooral in de niches van de logistiek. Je wilt echt niet dat gaat rondzingen dat je je bedrijf te koop wilt zetten. Ook niet voor je personeel (transport europe). Vertrouwelijkheid is echt heel belangrijk in zo'n traject
Het verkopen van je bedrijf doe je niet in een paar maanden. Het is een langdurig traject, waarbij timing heel belangrijk is. Daar moet je op tijd mee beginnen. Dat geldt overigens niet alleen voor de verkopende partij, maar zeker ook voor de overnemende."Wat zijn grootste uitdagingen bij het overnemen van een bedrijf? Cultuurverschillen worden nog wel eens onderschat, benadrukt Banning.
Toch blijken deze na vijf of tien jaar toch niet te hebben gebracht wat op voorhand de bedoeling was. Zeker bij overnames over de grens (london public transport). Maar ook in eigen land is dat natuurlijk het geval. Kijk naar het verschil tussen Friezen, Limburgers of Randstedelingen. Het is vooral belangrijk dat je hier vanaf het eerste moment aandacht voor hebt
Wat betekent de overname voor de medewerkers? Wissel ervaringen met elkaar uit tussen de verschillende vestigingen. Dit kan echt wel een valkuil zijn." Dat is ook de reden dat de bekende gezichten bij een bedrijf altijd nog wel even blijven zitten na een overname, benadrukt De Groot. Ondernemers hebben vaak nog een erg grote rol binnen een onderneming en het lukt niet altijd om het bedrijf minder afhankelijk te maken van de eigenaren.
Ook de naam van het bedrijf en de kleurstelling van de trucks verandert vaak pas na verloop van tijd. Het is van belang om het roer niet van de ene op andere dag rigoureus om te gooien. Het overnemen van een bedrijf is een traject dat tijd in beslag neemt en dat stap voor stap gedaan moet worden."Het landschap van logistieke bedrijven is volgens Banning flink aan het veranderen.
Vooral bedrijven in het middensegment zijn de afgelopen jaren overgenomen. Dat zie je ook in de lijst van Top 100 LDV-bedrijven (transport bench hond). Als je die lijst van 2018 vergelijkt met de lijst van 2023, dan zie je dat er behoorlijk wat partijen uit deze lijst zijn verdwenen als gevolg van overnames
Kijk naar Stef, Dachser of Duvenbeck." Banning hoopt dat de Nederlandse pareltjes in de logistieke sector behouden blijven. "En dat de logistiek in ons land ook echt een eigen gezicht houdt. Maar dat is een situatie die je niet kunt tegenhouden. Want dat past ook in de internationalisering van logistiek.
Zie bijvoorbeeld de overname van Müller Fresh Food Logistics door Dachser - transport de fret. We zijn een internationaal opererend land, dus dat betekent dat het ook niet vreemd is dat er buitenlandse partijen op jacht zijn om die pareltjes over te nemen." Daar sluit De Groot zich bij aan. "Logistiek stopt niet bij de landsgrenzen
En in Nederland hebben we heel veel mooie logistieke bedrijven. Overnames door buitenlandse partijen zijn dan een logisch gevolg. Daar zullen we er komende tijd waarschijnlijk nog veel meer van gaan zien." Bron: ABN AMRO .
Onze websites gebruiken cookies om u een betere browse-ervaring te bieden door de werking van de site mogelijk te maken, te optimaliseren en te analyseren, maar ook om gepersonaliseerde advertentie-inhoud te bieden en u in staat te stellen verbinding te maken met sociale media (Transport Europa). transport de meuble entre particulier. Door "Alles accepteren" te kiezen, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies en de daarmee verband houdende verwerking van persoonsgegevens
digitalisering28 okt. 24Cybersecurity is een belangrijk thema. Hoe groter het bedrijf, hoe meer aandacht ervoor is, ziet Hans Moonen. Als jurylid 'digitale platforms' voor de Top 100 Logistiek Dienstverleners valt hem wel op dat nog weinig logistiek dienstverleners bezig lijken te zijn met de NIS2-wetgeving. Zeer positief is hij ten slotte over de inzendingen van Rhenus, Broekman, Vos Transport en Van den Bosch, die dit jaar voor het eerst 'best in class' scoren op het thema.
Naast de vele natuurlijke rijkdommen van het land profiteert het land ook van de nabijheid van de Verenigde Staten. Meer dan de helft van de import van Canada komt uit de VS, terwijl meer dan 75% van de producten naar het buurland wordt uitgevoerd. De totale buitenlandse handel bedraagt ongeveer 60%.
De grootste handelsgoederen zijn aardolie, voertuigen, grondstoffen, machines en chemische producten. Ongeveer een derde van de totale bevolking woont in de grootstedelijke regio’s Toronto, Montreal, Vancouver en havenstad Halifax. transport verhaegen. Laatstgenoemde stad is erg belangrijk voor de logistiek, de meeste industrie is namelijk rondom het centrum gevestigd. Voor het transport van en naar dit interessante transportland is het voor u als bedrijf zinvol om - samen met Seacon als uw professionele partner - uw logistiek naar een hoger level te tillen
Je kiest voor een sector die sterk verandert door en digitalisering. Hoe organiseer je zo efficiënt mogelijk? Je hebt oog voor de grote processen binnen supply chain management en bent geboeid door de geheimen van. Of het nu gaat om via weg, spoor, zee of lucht, het beheren en analyseren van , of het optimaliseren van: je haalt energie uit deze complexe uitdagingen.
Je leert in het Nederlands, Engels én Frans. Je kan bijkomend kiezen voor Spaans of Duits. Je verwerft inzicht in n. Je ontwikkelt de nodige zoals samenwerken in team en timemanagement. Naast grondige vakkennis en talenkennis, leer je ook heel wat . Denk maar aan: zelfstandig werken, creatief denken, sociale en culturele vaardigheden … Talenten die je goed kan inzetten op je toekomstige werkplek.
is een draaischijf van de (auto transport). Bedrijven in en rond de haven van Antwerpen zijn voortdurend op zoek naar logistieke profielen waardoor er een tekort is aan . Rond de haven bevinden zich bovendien talrijke distributiecentra. Je kan aan de slag in de sector van het. Daarnaast kan je ook terecht in de zoals bij gemeenten of evenementen
Voor speciaaltransport zijn er vaak (trucks) nodig, die het extreme gewicht kunnen trekken. Deze speciale trekkers zijn vaak heel zwaar en hebben een enorm motor vermogen. Een voorbeeld is de Volvo FH 16. Dit zijn opleggers of trailers die in lengte verstelbaar zijn. Dit is ideaal om de trailer op lengte te maken voor het te vervoeren object.
De trailer kan uitgerust zijn met een Hydraulisch systeem om te verlengen. ambulancier transport non urgent. Er wordt hierbij altijd rekening gehouden dat de belasting op de assen komt. Met een dieplader komt de vracht tussen de assenEen dieplader is een oplegger waarbij het object verlaagd tussen de assen wordt vervoerd. Dit is voordelig voor extra hoge vracht
Latest Posts
Möbel Transport Berlin
Minecraft Transport Items Upwards
Transport In Deutschland